onsdag 5 augusti 2009

Prestationsångest


Det första jag måste ta itu med om det skall bli någon blogg över huvudtaget är min prestationsångest. Jag vill så mycket och allt skall vara så perfekt.


Kronologi

En käpphäst är att allt skall vara kronologiskt och systematiskt. Större delen av mitt liv har kryddorna stått i bokstavsordning.


Så blir det inte här - det är ett första löfte. Ingen kronologi och ingen bokstavsordning.

Precis som mina blommor - helt oförutsägbara.

Den här - Henri Martin - planterade jag för någon vecka sen och den överraskade mig med att blomma genast.

Helt oväntat.

4 kommentarer:

  1. Fniss. Mina kryddor står också i bokstavsordning! ;-)
    Men en blogg är nåt helt annat. Mina bloggar har hjälpt mig att lossa på slipsen när det gäller skrivande.
    Heja dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Nora - du är verkligen ett föredöme för mig när det gäller bloggar. En mycket bidragande orsak till att jag också börjat.

    SvaraRadera
  3. Äsch - den här gamla trasan... ;-)

    SvaraRadera
  4. Precis - ödmjuk skall man vara och inte alls besvärad av Jante.

    SvaraRadera